Поширені запитання
Оскаржити кредитну історію
Поширені питання Бізнеса
Розгорнути всі
Що таке кредитна історія?

Кредитна історія — інформація щодо оформлених кредитних договорів та дисципліни платежів за ними, яку бюро отримує від банків, фінансових та лізингових компаній, кредитних спілок та інших фінансових інститутів. Дані за кредитним договором зберігаються у базі даних бюро протягом 10 років від дати завершення дії договору за фактом повного виконання зобов’язань позичальника за ним.

Також кредитна історія містить ідентифікаційні дані особи, історію запитів кредитної історії особи кредиторами, та іншу інформацію за особою з відкритих джерел.

Як отримати кредитну історію поштою?

Для отримання кредитної історії поштою, слід надіслати заяву на поштову адресу ТОВ “Українське бюро кредитних історій”, 49300, м.Дніпро, а/с 7566.

Приклад заяви

Заява повинна містити інформацію, яка надасть можливість ідентифікувати позичальника (прізвище, ім’я, по батькові, паспортні дані, ідентифікаційний код, юридична адреса, адреса проживання).

Кредитна історія буде відправлена рекомендованим листом на вказану поштову адресу протягом 2-х днів з моменту отримання заяви. Лист доставляється та вручається одержувачу особисто під розпис. У разі відсутності кредитної історії, надається відповідна довідка з підписом та мокрою печаткою.

Хто має доступ до кредитної історії?

Кредитну історію може запитати лише її власник та організації, які мають згоду власника на перевірку його даних. При зверненні за кредитом та оформленні договору кредитор обов’язково отримує згоду позичальника на перевірку його даних у бюро для погодження кредиту та моніторингу стану кредитної історії на час наявності активного кредитного договору.

Отримати кредитну історію іншої особи можна лише за наявності відповідного судового рішення або нотаріальної довіреності.

Що робити, якщо ви не згодні з інформацією у своїй кредитній історії?

У разі виявлення помилки, ви маєте право оскаржити дані в кредитній історії. Корективи в кредитну історію можуть бути внесені, якщо кредитор підтвердить хибність інформації, яка оскаржується. В будь-якому разі ви маєте право включити у свою кредитну історію коментар розміром до 100 слів щодо інформації, з якою не згодні.

Подати заявку на оскарження кредитної історії можна за посиланням. Для цього необхідно авторизуватися на сайті.

Як часто оновлюються дані в кредитній історії?

Частота оновлення даних за кредитами залежить від кредитора — від щоденної до щомісячної періодичності передачі даних.

Як переглянути отриманий раніше звіт?

Всі отримані раніше звіти можна знайти в розділі Архів — Замовлення. Для цього необхідно авторизуватися на сайті за допомогою мобільного.

Як перевірити хто цікавився моєю кредитною історією?

Звіт «Кредитна історія» містить розділ Реєстр запитів, у якому відображено, хто, коли та з якою метою запитував дані щодо вас.

Чому в кредитній історії відсутня інформація по одному з моїх кредитів?

Інформація за кредитним договором може бути не передана в бюро з однієї з наступних причин:

  • кредитор не є партнером бюро,
  • договір був відкритий до початку співпраці кредитора з бюро,
  • кредитор не має вашої згоди на передачу інформації до бюро,
  • кредитор прийняв рішення не передавати дані до бюро про певний тип договорів, до яких відноситься ваш кредит
    тощо.

У будь-якому випадку ви можете звернутися до кредитора із проханням передати дані про ваш договір до бюро. Кредитор у свою чергу може як задовольнити так і відхилити ваше прохання.

Чому необхідно регулярно стежити за своєю кредитною звітністю?

Контроль власної кредитної історії допоможе:

  • вчасно виявити та оскаржити можливі помилки кредиторів при передачі даних щодо вас,
  • запобігти шахрайським діям щодо вас, або оперативно виявити та оскаржити шахрайські
    кредити.
Що таке кредитний рейтинг?

Кредитний рейтинг — це числова оцінка якості кредитної історії, на яку спираються кредитори під час ухвалення рішення про видачу нового кредиту. Він відображає статистичну ймовірність успішного виконання позичальником кредитних зобов’язань в майбутньому, відштовхуючись від інформації про його поточне кредитне навантаження, частоту звернень по кредити, типи та суми взятих кредитів, дисципліну виплат та інші дані з його кредитної історії.

З якої причини може бути знижено кредитний рейтинг?

Понад 250 факторів з кредитної історії мають вплив на показник кредитного рейтингу. Він може змінюватися як внаслідок явних подій у кредитній історії (відкриття/закриття кредиту, виникнення/погашення протермінованої заборгованості, звернення по кредит тощо), так і з менш очевидних причин з плином часу від тієї чи іншої події.

Серед явних факторів, що можуть дещо знизити кредитний рейтинг:

  • чергове звернення по кредит,
  • відкриття нового кредиту, або зміна кредитного ліміту, що збільшують поточне кредитне навантаження,
  • вихід на протермінування,
  • перевищення порогових значень тривалості поточного протермінування
  • та інші.

Як підвищити кредитний рейтинг?

Значення кредитного рейтингу розраховується на основі даних, що складають кредитну історію, тому вплинути на показник кредитного рейтингу можна лише опосередковано — формуючи кредитну історію.

Для поліпшення оцінки кредитної історії доцільно:

  • в першу чергу погасити поточні протермінування, якщо вони є (наявність поточних протермінувань — фактор що найбільше знижує оцінку якості кредитної історії);
  • мінімізувати кількість одночасно відкритих договорів (повна виплата та закриття одного чи декількох поточних кредитів, або договорів кредитних карток, якими вже не користуєтеся, зменшить рівень кредитного навантаження);
  • користуватися кредитними продуктами, своєчасно виконуючи платежі за ними (отримання невеликого короткострокового кредиту та його повернення без порушення графіку платежів позитивно вплине на оцінку якості кредитної історії).
Після активації послуги СтатусКонтроль коли та в яких випадках будуть надходити повідомлення?
  • Миттєво при запиті вашої кредитної історії кредитором.
  • Протягом доби за фактом надходження в кредитну історію інформації про:            

              – виникнення / погашення прострочення;             

              – відкриття / закриття кредиту;             

              – зміну ліміту на кредитній карті.

  • Щомісяця для моніторингу поточного значення кредитного рейтингу.
Що таке опція FREEZE?

FREEZE — це інструмент захисту від відкриття небажаних кредитів на ваше ім’я.

Підключившись до послуги СтатусКонтроль, ви можете самостійно без обмежень активувати та деактивувати опцію FREEZE.

Активована опція НЕ дозволить кредиторам отримати вашу кредитну історію з метою погодження нового кредиту. Натомість кредитор отримає сповіщення про те, що ви не бажаєте кредитуватися, а ви отримаєте сповіщення про відхилену спробу перевірки вашої кредитної історії.

Ваші діючі кредитори можуть здійснювати моніторинг вашої кредитної історії незалежно від стану опції FREEZE.

Перед зверненням по новий кредит слід тимчасово деактивувати опцію FREEZE, щоб кредитор зміг перевірити стан вашої кредитної історії.

Коли корисна опція Freeze?

Захист від небажаних кредитів буде корисним за будь-яких обставин, які підвищують ризик їх появи:

  • у разі втрати документів,
  • на час тривалого від’їзду за кордон,
  • у разі якщо ваші особисті дані потрапили у чужі руки,
  • тощо.

Якщо ви цінуєте відчуття захищеності та бажаєте вберегтися від кредитного шахрайства — це достатня підстава скористатися опцією FREEZE.

Як працює опція відстеження кредитної історії іншої особи?

Крім своєї кредитної історії можна додати для відстеження до 3 кредитних історій ваших рідних за їхньої згоди. Опція надається в рамках послуги СтатусКонтроль без будь-яких додаткових оплат.

Щоб додати для відстеження кредитну історію іншої особи, необхідно авторизуватися на сайті ubki.ua та в налаштуваннях СтатусКонтролю обрати «Додати суб’єкта для стеження».

Відповідна особа має перейти за згенерованим посиланням, авторизуватися та підтвердити свою згоду на отримання даних з її кредитної історії вами.

Одне посилання діє для підключення однієї особи.

Власник кредитної історії може відключити стеження за його кредитною історією в будь-який момент, про що ви отримаєте сповіщення.

Власник кредитної історії, який підключений до відстеження, також може безкоштовно отримувати сповіщення про події в його кредитній історії у Viber або Telegram. Для цього йому необхідно пройти авторизацію у чат-боті.

Що робити, якщо вашу кредитну історію запитала організація, в яку ви не зверталися?

Запити кредитної історії можуть робити:

  • ваші поточні кредитори, тобто організації в яких у вас є відкриті кредити або кредитні картки;
  • потенційні кредитори, чи роботодавці, до яких ви звернулися та дали дозвіл на перевірку своєї кредитної історії.

Якщо ви отримали повідомлення про запит вашої кредитної історії, що не відповідає цим умовам, слід якнайшвидше зателефонувати на гарячу лінію або за будь-яким контактним номером цієї організації та повідомити про те, що можливо зараз відбувається спроба отримання шахрайського кредиту на ваше ім’я. Якщо дійсно має місце шахрайство — ваш оперативний сигнал допоможе його зупинити.

Наступним кроком зверніться до бюро для оскарження запиту. Для цього у розділі «Оскаржити кредитну історію» заповніть форму з відповідним типом звернення. Ми ініціюємо перевірку факту запиту згідно чинного законодавства.

Що робити у випадку втрати паспорту?

Якщо ваш паспорт було вкрадено, або загублено — слід одразу зареєструвати його у реєстрі втрачених паспортів УБКІ. Це суттєво зменшить ризики оформлення шахрайських кредитів на ваше ім’я за втраченим документом. Навіть якщо ви непевні чи дійсно загубили паспорт, але не можете його знайти — є сенс фіксувати втрату. У разі виявлення паспорта — заявку про втрату можна скасувати.

Якщо паспорт було викрадено, необхідно звернутись із заявою до поліції (МВС) та отримати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Ця дія дозволить довести факт шахрайства у разі, якщо на документ все ж буде оформлено кредити, цивільно-правові угоди тощо.

Незалежно від обставин втрати паспорта — необхідно звернутись до відділення державної міграційної служби (ДМС), до ЦНАП чи центру обслуговування «Паспортний сервіс» ДП «Документ» для отримання нового документу (за місцем реєстрації у разі втрати паспорта, будь-якого відділення у разі втрати ID-картки).

Що дасть реєстрація загубленого паспорта в УБКІ?

Для погодження кредиту більшість кредиторів обов’язково перевіряє кредитну історію позичальника. У разі звернення по кредит з вашим втраченим документом, кредитор при перевірці вашої кредитної історії отримає попередження: «УВАГА! Клієнт повідомив про втрату паспорта (серія/номер). Високий ризик шахрайства!».

Інші фізичні або юридичні особи також можуть вільно перевіряти дійсність паспортів за реєстрами втрачених/викрадених/анульованих паспортів.

Це можна зробити на сайті УБКІ, або у чат-боті «Кредитна історія УБКІ».

Як відстежити спроби оформлення шахрайського кредиту на ваше ім'я?

Для погодження кредиту більшість кредиторів обов’язково перевіряє кредитну історію позичальника. Щоб миттєво отримувати сповіщення про такі запити вашої кредитної історії достатньо мати додаток Дія та активовану опцію сповіщень про події в Кредитній історії у налаштуваннях повідомлень (це безкоштовно), або підключити послугу СтатусКонтроль, що є платною, проте надає набагато більше можливостей.

Якщо ви отримали сповіщення про запит вашої кредитної історії від кредитора, до якого не зверталися, слід якнайшвидше зателефонувати на гарячу лінію або за будь-яким контактним номером цієї організації та повідомити про те, що можливо зараз відбувається спроба отримання шахрайського кредиту на ваше ім’я. Якщо дійсно має місце шахрайство — ваш оперативний сигнал допоможе його зупинити.

Більш ефективний спосіб захисту — не просто відстежувати запити, а заборонити кредиторам доступ до вашої кредитної історії з метою погодження нових кредитів. Це можна зробити, активувавши опцію FREEZE в рамках послуги СтатусКонтроль.

Як авторизуватися в додатку «Кредитна історія»?

Вкажіть ваш номер телефону та дату народження, далі — введіть код, що надійде у сповіщення на вказаний номер.
Використовуйте номер телефону, який повідомляли кредиторам.

У разі якщо у вас змінився номер телефону або ваш номер використовувався іншою особою — знадобиться додатково вказати ідентифікаційні дані та пройти верифікацію за фото.

Які безкоштовні послуги доступні у додатку «Кредитна історія»?

Перевірка значення кредитного рейтингу на головному екрані, щорічний безкоштовний запит кредитної історії, підбір кредитних програм, реєстрація втрати паспорта.

Отримав сповіщення в Дії про відкриття нового кредиту — що робити?

Це повідомлення означає, що з’явився запис про новий кредит у вашій кредитній історії. У повідомленні відображено дату відкриття кредиту і назву кредитору.

Якщо ви не відкривали цей кредит:

  1. Отримайте свою кредитну історію, щоб дізнатися деталі за позикою, та перевірити наявність інших невідомих вам договорів.
  2. Оскаржте позику, скориставшись відповідною формою на сайті ubki.ua. За вашим зверненням бюро ініціює запит до кредитора щодо перевірки чинності появи договору у вашій кредитній історії.
  3. Також варто звернутися до кредитора із заявою про те, що кредит був отриманий не вами, з вимогою провести розслідування та скасувати заборгованість.

У разі відмови кредитора слід звернутися до правоохоронних органів із заявою про вчинення щодо вас кримінального правопорушення, а саме шахрайства, яке полягає в оформленні кредитів на ваше ім’я.
Якщо кредитор все ж не визнає факт шахрайства — слід звертатися до суду.

Отримав сповіщення в Дії про запит кредитної історії — що робити?

Це повідомлення означає, що вашою кредитною історію цікавився кредитор з метою погодження нового кредиту.

Якщо ви не подавали заявку на кредит чи кредитну карту до відповідної організації (у тому числі онлайн-заявку) — слід якнайшвидше зателефонувати на гарячу лінію або за будь-яким контактним номером цієї організації та повідомити про те, що можливо зараз відбувається спроба отримання шахрайського кредиту на ваше ім’я. Якщо дійсно має місце шахрайство — ваш оперативний сигнал допоможе його зупинити.

Наступним кроком зверніться до бюро для оскарження запиту. Для цього у розділі «Оскаржити кредитну історію» заповніть форму з відповідним типом звернення. Ми ініціюємо перевірку факту запиту згідно з чинним законодавством.

Як видалити контакт, який мені більше не належить?

Контакт можна деактивувати (тобто позначити таким, що вам більше не належить) у налаштуваннях кабінету користувача на сайті ubki.ua — вкладка «Мої дані». Інформація про контакт лишиться у вашому профілі, але він буде недоступним для використання з метою комунікації чи авторизації. Деактивований контакт може бути активовано знов лише за умови його підтвердження через otp-пароль.

Авторизуйтесь для перегляду журналу заявок на оскарження кредитної історії або подачі нової. З інших питань звертайтеся в онлайн-чат (з 8:00 до 20:00) або по телефону 0445851194.

Якщо ваше запитання не вимагає тривалого розгляду, Ви отримаєте відповідь швидше звернувшись в онлайн-чат або на гарячу лінію 0445851194 (кожен день з 8:00 до 20:00)

Хто і навіщо може стати Партнером УБКІ?

Партнерами УБКІ (користувач Бюро) можуть бути банки, небанківські фінансові установи та інші юридичні або фізичні особи – суб’єкти господарської діяльності, при цьому обов’язковою умовою є намір укласти угоду яка передбачає грошові зобов’язання сторін або діючі угоди, за якими виникли грошові зобов’язання в однієї зі сторін. Ставши Партнером, Ви можете перевірити:

  • позичальника,
  • покупця і постачальника,
  • замовника і підрядника,
  • учасника тендеру та аукціону,

що дозволяє знизити ризики ведення Бізнесу.

Як стати Партнером Бюро?

Для підключення необхідно:

1. Заповнити Договір-заяву на приєднання до Умов та правил надання інформаційних послуг:

  • заповнити реквізитну частину;
  • призначити Адміністратора організації;
  • обрати форму розрахунків;

2. Заповнити Анкету;

3. Роздрукувати Договір-заяву та Анкету у двох примірниках;

4. Відправити підписані зі свого боку примірники документів на поштову адресу УБКІ.

Чи можливо отримати історію фізичної або юридичної особи таким чином, щоб остання не знала про це?

Ні, не можливо. Законом закріплений особливий режим зберігання і розкриття інформації, яка складає кредитну історію, і згода суб’єкта кредитної історії є необхідною умовою надання кредитного звіту.

Як отримати кредитну історію у друкованому вигляді для юридичних осіб?

Ви маєте право отримати свою кредитну історію безкоштовно один раз на рік або в разі відмови кредитора у видачі Вам кредиту (п. 3 ст. 13 Закону України «Про організацію формування та обігу кредитних історій»). Для цього Вам необхідно надіслати заяву на поштову адресу ТОВ “Українське бюро кредитних історій”, 49044, м.Дніпро, а/с 2733.

При бажанні отримати кредитний звіт повторно, необхідно сплатити отримання кредитної історії в розмірі 100 грн. Реквізити ІВАН UA953052990000026001060356031. Квитанцію та заяву необхідно направити на поштову адресу.

Приклад заяви

Кредитна історія буде відправлена ​​рекомендованим листом на вашу поштову адресу протягом 2-х днів з моменту отримання від вас заяви. Лист доставляється і вручається одержувачу особисто під розпис. У разі відсутності кредитної історії, надається довідка за підписом і печаткою.