Люди, що вчасно оплачують кредити, рідше потрапляють в аварії - дослідження

 

Страхова компанія «Талісман Страхування» та Українське бюро кредитних історій провели дослідження, яке дозволило виявити закономірності між кредитним рейтингом та вірогідністю настання страхового випадку. Так, згідно результатів дослідження, люди, які своєчасно виплачують свої кредитні зобов’язання, як правило, рідше потрапляють в автомобільні аварії.

   Як повідомляють автори дослідження, кореляція між кредитним рейтингом, який відображає фінансову дисципліну клієнта, та рівнем збитковості за договорами страхування, вже давно активно використовуються страховиками у всьому світі. В Україні ринок кредитних історій до сьогоднішнього дня залишався в сфері інтересів банківського сектору. Страхова компанія «Талісман Страхування», маючи міжнародний досвід в особі свого Європейського інвестора та команди ризик-менеджерів з фінансовим бекграундом, вирішили розглянути можливість застосування кредитного рейтингу для вдосконалення своїх страхових продуктів.
    «Ми розуміємо, що страховий ринок України та страхова культура в цілому поки що ще не використовує інструменти оцінки ризиків, які давно існують в багатьох країнах Європи, - пояснює Ольга Філіпова, виконавчий директор з ризиків та андерайтингу СК «Талісман Страхування» - Наше завдання забезпечити наших клієнтів страховими послугами міжнародного рівня та запропонувати таку вартість цієї послуги, яка відповідає ризик-профайлу клієнта та об’єкта страхування. Ми намагаємося знайти ідеальний баланс – не переоцінити можливу поведінку клієнта та вірогідність настання страхового випадку, та не недооцінити ризики компанії під час укладання договору страхування. У зв’язку з цим ми постійно працюємо над впровадженням новітніх технологій та методів, пошуком альтернативних джерел  інформації, які направлені на підвищення якості та пропозиції найбільш вигідної вартості страхової послуги.»
    У жовтні-листопаду минулого року СК «Талісман Страхування» разом з Українським бюро кредитних історій провели перший раунд дослідження та виявили залежності між кредитним рейтингом та рівнем збитковості. Таким чином було опрацьовано більше чотирьох з половиною тисяч договорів страхування. Результати аналізу однозначно відносять кредитний рейтинг до так званого Predictive Characteristic, котрий дозволяє статистично «передбачити» вірогідність настання страхового випадку та рівня збитковості по кожному конкретному клієнту.
   «Ми давно замислювалися над питанням можливої кореляції позичальників та страхувальників. Цей ринок дуже близьким до банківського. Суть ризику в кредитуванні дуже близький до страхування. Так в першому випадку, банк оцінює ризик не повернення кредиту боржником, а у випадку страхування – ризик збитковості по клієнту. Наразі ми реалізували перший етап тестування на портфелі СК «Талісман Страхування», де і були виявлені числові залежності для побудови страхового скорінгу на основі кредитної історії.» – коментує Богдан Пшеничний, генеральний директор УБКІ.
   Результати розподілу клієнтів скорінгової моделі в автострахування виявилися такими, яких можна порівняти з кредитним рейтингом клієнтів, а саме клієнти з високим кредитним рейтингом показали також і нижчий рівень збитковості в страхування ОСЦПВ та КАСКО, для яких модель розрахувала високий скорінговий бал. Цей результат був підтверджений як для київських полісів, так і для регіональних.
   Автострахування – перший сегмент страхувальників, де на основі кредитної інформації були виявлені певні кореляції. Аналогічна залежність очікувано буде визначена також в страхування нерухомості та страхуванні життя. Навіть весь світовий досвід говорить про те, що відповідальність та добропорядність людини однаково проявляються як у виплаті кредитів, так і в ставлення до свого здоров’я, автомобілю, дому, родині.
   «На сьогодні ми аналізуємо виявлені залежності, та найближчим часом плануємо інтегрувати ці залежності в наші актуарні розрахунки та бізнес-процеси. Тобто в майбутньому на базі цієї інформації ми зможемо запропонувати диференційовані а, можливо, навіть індивідуальні підходи до кожного клієнта зі страхування. Якщо говорити простими словами, то більш відповідальні громадяни отримають кращу цінову пропозиції зі страхування та більший вибір страхових програм.» - додала Ольга Філіпова.

Джерело: www.prostobank.ua

 

‹ Попередня Наступна ›